tiistai 8. heinäkuuta 2014

Maanantai-iltana oltiin taas Tuomarikartanon vinttikoirakeskuksella aloittelijoiden rataharjoituksissa. Eli Ubi juoksi käsivieheen perässä pari kertaa. Nyt Terhi laittoi Ubin matkaan ja minä yritin kuvata Ubia. Ubi lähti vieheen perään hyvin ja juoksi koko matkan, mutta otti sitten täyskäännöksen ja juoksi minun ja Iikan luokse. Ubi ei juuri kuunnellut Terhin käskyjä. Muutaman kerran Ubi juoksi minun ja Terhin väliä ennen kuin Terhi sai Ubin kiinni. Harjoitusten vetäjä pisti minut pois harjoituskentän reunalta häiritsemästä. Minun ottamat kuvatkin meni pääasiassa mönkään. Ubin toinen juoksu meni vähän saman kaavan mukaan. Hienosti lähti vieheen perään ja otti vieheen kiinni, mutta pisti leikiksi ja juoksenteli kentällä viehe suussa eikä antanut taaskaan ottaa kiinni. Ubi sai ainakin paljon juosta. 
Harjoitusten jälkeen oltiin taas yhteislenkillä. Iikkakin oli mukana ja lämmöstä huolimatta jaksoi silti hyvin. Kaadoin minä vettä juomapullosta sen päälle, kun ei Iikka halunut siitä juoda. Ainoastaan jokivesi kelpasi. Ensi maanantraina taas uudestaan. 


Ubi otti täyskäännösen ja juoksi minun luokse.