lauantai 15. maaliskuuta 2014

Nyt sataa lunta ja olemme lenkillä suojanneet taas Ubin tassun. Se nimittäin juoksi viikolla sen verran pihalla, että leikatun kynnen pää aukesi. Mitään suuria verivanoja kynnestä ei virrannut, mutta pidetään tassu nyt ulkona edelleen suojattuna niin kynsi paranee rauhassa.
Keskiviikon koirakurssi meni mukavasti. Kurssilla harjoiteltiin minun mielestäni järkeviä asioista eli remmikäytäytymistä, toisten koirien ohittamista ja luoksetuloa. Kaikki oikein fiksuja harjoiteltavia, erityisesti tällaiselle Ubin-kaltaiselle maalaiskoiralle.  Ja mukavasti meni. Ubi on niin ahne, että sitä on makupalojen kanssa helppo ohjata toivotuille tavoille. Nyt kun vielä oppisi vähentämään palkkausta.
Ubin arjet soljuvat jo melko totutuissa uomissa. Se käy viikolla 2-3 päivänä töissä ja on sitten kotona 2-3 päivää. Kotipäivinä se on yksin noin kuusi tuntia. Kotipäivien aamuihin on nyt kuulunut ensin hidas ja pitkä lenkki IIkan kanssa ja sen päälle reipas juoksulenkki minun kanssani. Kun pentu on ennen yksinoloa ulkoillut noin puolitoista tuntia, se on oikein hyvin malttanut jäädä kotiin. Itse asiassa se on tällä viikolla jo mennyt sänkyynsä nukkumaan ennen kuin minä olen edes aloittanut lähtövalmisteluja. Olen edelleen laittanut sille paperit yksinolojen aijaksi, mutta hyvin Ubi jaksaa pidätellä eli paperit ovat olleet ihan kuivat. 

Kun Hapa on sitten tullut iltapäivällä kotiin, koirat ovat rallanneet pihalla ja sitten odotelleet minua kotiin. Illan päätteksi ollaan vielä heitetty reipas iltalenkki.

Blue rubber shoe. Sävy sävyyn asusteet.

Viikolla Ubi hoiti myös tytäryrityksen asiakaspalvelua.
Minnie on Ubin paras kaveri.

Työmatkat menee jo etupenkillä :-)


Don Quijote ja hänen uskollinen palvelijansa Sancho Panza.

tai sitten muumilaakson Nipsu.